კომუნიკაციის პროცესი (კომპანია <> მომხმარებელი)

კომპანიასა და მომხმარებელს შორის ეფექტიანი (და არა ეფექტური) კომუნიკაციის დასამყარებლად მარკეტოლოგებმა უნდა გაიგონ თუ როგორ მუშაობს თვითონ კომუნიკაცია. კომუნიკაციის პროცესი  შეიცავს 9 ელემენტს/საფეხურს. ამ ცხრიდან ორი ძირითად და მთავარ როლს ასრულებს, ესენია: გამგზავნი და მიმღები.  შემდეგი ორი  – არის საკომუნიკაციო საშუალებები – შეტყობინება და მედია.  შემდეგი ოთხი საკომუნიკაციო ფუნქციებია – კოდირება, დეკოდირება, რეაგირება და უკუკავშირი.

მინდა განვიხილო თითოეული მათგანი თუნდაც Apple-ის კიდევ ერთი (აჩერედნოი!!!) iPhone-ის მაგალითზე:

Sender ანუ გამგზავნი:  ჩვენ შემთხვევაში ეს Apple Inc.-ია.

Encoding/კოდირება: კომპანიის სარეკლამო სააგენტო აგროვებს პროდუქტის შესახებ ყველა საჭირო ინფორმაციასა და ილუსტრაციას. ეს ყველაფერი შემდგომ ჩადებული უნდა იყოს შეტყობინებაში.

Message/მესიჯი/შეტყობინება: ახალი iPhone-ის შესახებ უკვე ფორმამიცემული, ჩამოყალიბებული  მესიჯია.

Media/მედია: სარეკლამო სააგენტო ირჩებს თუ რა არხებით (ტელევიზია; ინტერნეტი; ბილბორდი;რადიო)  წარუდგინოს მომხმარებელს რეკლამა (მესიჯი).

Decoding/ დეკოდირება: პოტენციური მომხმარებელი ღებულობს შეტყობინებას შესაბამისი „არხის“ საშუალებით (ტელევიზიის ყურებით; ინერნენეტში ინფორმაციის ნახვით; რადიოში მოსმენით; ბილბორდის დანახვით და ა.შ)

Receiver/მიმღები: პოტენციური მომხმარებელი ან უბრალოდ ყველა ვინც ღებულობს მესიჯს

Response/რეაგირება: მიმღები პირის რეაქცია რეკლამაზე: ან მოეწონა ან არ მოეწონა პროდუქტი.

Feedback/უკუკავშირი: გვიჩვენებს თუ როგორ მიიღო შეტყობინება პოტენციურმა მომხმარებელმა: იყიდა თუ არა. კომპანიამ აქ უნდა ჩაატაროს კვლევა, დაადგინოს და შეაფასოს მთელი საკომუნიკაციო პროცესის შედეგები.

Noise/ხმაური:  ჩემი აზრით მთლ ამ ჯაჭვში ერთ-ერთი ყველაზე გადამწყეტი მომენტია, ამიტომაც მასზე უფრო დეტალურად გავჩერდები.

ჩემი ადრეული პოსტებოდან უკვე გსმენიათ ამ ტერმინის შესახებ, დღეს კი უფრო დეტალურად მინდა შევეხო ამ ტერმინს. მაშ ასე…

“ხმაური” ძალზედ მნიშვნელოვანია ნებისმიერი კომპანიისათვის. მისი „წყალობით“ მომხმარებელმა შეიძლება ვერ მიიღოს მესიჯი, არ დაინახოს ან ვერ გაიგონოს რეკლამა და საბოლოოდ არც იყიდოს რეკლამირებული პროდუქტი. ხმაურის როლში შეიძლება ითამაშოს ნებისმიერმა მოვლენამ – შუქის გამორთვიდან დაწყებული, საჭორაოდ მეზობლის მოსვლით დამთავრებული. გზაზე ადამიანი შეიძლება გართული იყოს  მეგობართან საუბრით და ვერ შეამჩნიოს ბილბორდზე გაკრული რეკლამა და შედეგად წავიდეს და იყიდოს სხვა პროდუქტი.

ხმაურის გამო კომუნიკაციის მთლიანი მოდელი შეიძლება დაინგრეს და გამოუსადეგარი გამოდგეს. ამ ყველაფრიდან გამომდინარე, კომპანიამ უნდა გაითვალისწინოს ყველა ფაქტორი, რომ თავიდან აიცილოს ხმაურის ზეგავლენა. მაგ: კომპანია თავის მიზნობრივ ბაზრად დიასახლისებს თუ ხედავს, მათთვის გამიზნული რეკლამა უნდა გეაშვას სერიალების დროს და არა ფეხბურთის დროს. ასევე კომპანიამ  უნდა გაითვალისწინოს კონკურენტების რეკლამბებიც, შეეცადოს მათ მოევლინოს ‘ხმაურის” სახით და შეუშალოს ხელი მათ.

ყველაზე ცუდი მომენტია, როდესაც თვითონ პროდუქტის რეკლამა გამოდის თავისივე თავის ხმაურად. მაგალითდ: როდესაც ერთი და იგივე რეკლამა გადის ერთი საათის განამვლობაში 5-ჯერ, თანაც ერთი სარეკლამო ბლოკის განმავლობაში 2ჯერ, მომხმარებელი ან საერთოდ გულგრილი ხდება ამ რეკლამის, შესაბამისად პროდუქტის, მიმართ ან ღიზიანდება და ურჩევნია გადართოს სხვა არხზე და გამოტოვოს ეს რეკლამა. რეკლამის “სიჭარბე’ ნაკლებად ეფექტური ხდება. ეს, რათქმაუნდა, უარყოფითად მოქმედებს პროდუქტის შემდგომ გაყიდვებზე, ვინაიდან შეიძლება ითქვას, რომ რეკლამაზე ამდენი ფული ტყუილად იქნა გადაყრილი.

ჩემი პოსტიდან გამომდინარე შეგვიძლია დავასკვნათ:

🙂 გაგზავნმა უნდა იცოდეს, თუ რომელ აუდიტორიაზე უნდა გასვლა და შედეგად რა გამოხმაურებას ელოდება .

🙂 კომპანია კარგად უნდა ერკვეოდეს მესიჯის კოდირებაში და უნდა გაითვალისწინოს როგორ მოხდება მოხმარებლის მიერ ამ მესიჯის დეკოდირება.

🙂 კომპანიამ უნდა გააგზავნონ მესიჯი ზუსტად იმ არხების საშალებით, რომლებსაც იყენებს მათი სამიზნო აუდიტორია

🙂 აუცილებლად უნდა არსებობდეს „უკუკავშირის არხები“, რის მეშვეობითაც კომპანია  გააკონტროლებს პოტენციური მომხმარებლის რეაგირებას.

სულ ეს იყო, რისი თქმაც მინდოდა დღეს.

მუდამ თქვენი,

ფსიქოპათი

Advertisements
Categories: Marketing & PR | ტეგები: , , , , | 14 Comments

პოსტის ნავიგაცია

14 thoughts on “კომუნიკაციის პროცესი (კომპანია <> მომხმარებელი)

  1. მე მასწავლიდნენ ოდესღაც ეფექტური კომუნიკაციის ხერხებს 🙂

    შენი “პროფესიული” პოსტები მოგვენატრა, ჯესი 🙂

    • ^_^ ხოდა ახლა ვცდილობ “ნავერსტაწ უპუშენნოიე” და რაც დრაფტები მაქვს შენახულუ კომ-პში ნელ-ნელა გამოვაქვეყნო :))

  2. MisterRomantic

    ყველაფერს სჯობს 25–ე კადრის ეფექტით იმოქმედო მომხმარებელზე, შეუცდომელია ბაზრის სეგმენტის მიუხედავად 🙂 ისე მარკეტინგი საქართველოშიც მოთხოვნადი ხდება თანდათან და მიხარია 🙂

    • ამერიკაში სხვადასხვა დროს ჩატარებული კვლევების შედეგად დამტკიცდა, რომ ეს მითია და მხოლოდ კოკა-კოლას მაგალითზე არ ღირს იმის შეფასება თუ რამდენად ეფექტიანია სუბლიმინალური ხერხი 25-ე კადრის სახით.

  3. გამოხმაურება: ინტეგრირებული მარკეტინგული კომუნიკაციები (IMC) « პატარა გაუწონასწორებელი ფსიქოპათი

  4. ჯერ მითხარი, რა სხვაობაა უკუკავშირსა და გამოხმაურებას შორის და მერე დავწერ ჩემს შთაბეჭდილებებს 🙂

    • დაიცა დავინახე….ააააააა მართალი ხარ…. არანაირი განსხვავება არაა, მე “რეაგირების” მაგივრად დავწერე გამოხმაურება. ჩავასწორებ … ^_^ მადლობაააა :))))

  5. და, ვთქვათ, გაყიდვების შემთხვევაში უკუკავშირი არ გამოიხატება ქმედებით, ანუ რეაგირებით? 🙂

    • ჩემი პოსტის შემთვევაში რეაგირება და მერე უკუკავშირი ერთი მეორეში გადადის, უშუალო გაყიდვების შემთვევაში ეგ ორი ტერმინი შერწმულია ერთმანეთში ანუ რეაგირებას ეგრევე მოყვება ქმედება, შეიძლება ითქვას ამ შემთვვაში მარტლაც რომ ერთი და იგივე შეიძლება იყოს

      ვაიმე რა მოვბოდე…. (ახლა ისეტი აჯეფსანდალი მაქვს თავში სამსახურის გამო,რომ ძლივს ვაზროვნებ ახლა) ამიტომ თუ გაუგებრად მოვბოდე, სარამოს კდიე ერთელ ტვალს გადავავლებ და ცოტა დალაგებულად დავწერ :))))

  6. 😀 შეეშვი, მშვენიერია ისედაც 🙂 ცოტა ხომ უნდა მეკბინა

    • უიმეეეე…..კარგი მაინც დაგეწერათ ბატონო გიორგი ..ნუ რა კბენები აგიტყდათ ახლა :შ:შ :))) ^_^

      მადლობა ^_^ სტარაემსა 🙂

  7. როდესაც თვითონ პროდუქტის რეკლამა გამოდის თავისივე თავის ხმაურად. მაგალითდ: როდესაც ერთი და იგივე რეკლამა გადის ერთი საათის განამვლობაში 5-ჯერ, თანაც ერთი სარეკლამო ბლოკის განმავლობაში 2ჯერ, მომხმარებელი ან საერთოდ გულგრილი ხდება ამ რეკლამის, შესაბამისად პროდუქტის, მიმართ ან ღიზიანდება და ურჩევნია გადართოს სხვა არხზე და გამოტოვოს ეს რეკლამა

    მართალი ხარ, თუმცა – თუ ერთხელ მაინც ნახა და მეორე ჯერზე გადართო – უკვე დაილექა სადღაც 🙂
    ადამიანის მახსოვრობა უცნაური ფენომენია. გახსენდება როცა გჭირდება მაშინ.
    თუმცა, ზოგადად ამის გათვლები არის. რამდენად ინტენსიური უნდა იყოს რეკლამა სანამ ის უკუქმედების წერტილს მიაღწევს, თუმცა ზოგადად ძალიან რთული გასაზომია. იმიტომ რომ ადამიანია განსხვავებული – ზოგს უყვარს რამეს რომ თავში უტენიან, მეორე კი ღიზიანდება, ამათ ორთავეს გაღიზიანების ზღვარი სხვადასხვა დონეზე აქვს.
    ამიტომ მეტი ინტერაქციაა საჭირო და ნაკლებად ტიპური რეკლამები (ფაღტო გაგებით).
    :ლილუს კურსი:
    🙂

    • ააა ლილუ რომ არ ახსენო არ შეგიძლია ^_^
      მომენატრა ამ კაცის ლექციები…
      ისე ხოო, ანუ მომხმარებელი რომ არ გააღიზიანოს, გაუშვას, პაჟალუსტა ერთი და იგივე რეკლამა მარა ვთქვათ დაჭრას ძირითადი რეკლამა პატარა ნაწილებად და მასე გაუშვას ან რამდენიმე როლიკი გადაიღოს… მე პირადად მაღიზიანებს ერთსა და იმავე რეკლამას რომ ვუყურებ თითოეული როლიკის დროს და აღარც რეკლამა მინდა და არც პროდუქცია :)))

      და ნამდვილად დაგეთანხმები, რთული გასაზომია, ვინაიდან ვთქვათ ეს მე ვარ და სხვას, სანამ თავში არ ურახუნე მრავალჯერ, ვერ დაინახავს რეკლამას და ვერ გაიგებს პროდუქტის შესახებ

  8. Buyer_1

    გაიხარეთ,ძალიან საინტერესო ინფორმაციები აქვიღე თქვენიდან.

    და დამეხმარება თემის დასრულებაში ”მარკეტინგული კომუნიკაციები,და მათი მიზანი პროდუქტის მენეჯმენტში” თუ კიდევ შეგიძლიათ ვინმეს სასარგებლო ინფორმაციით დახმარება რითაც ჩემი თემა უფრო “cool” გახდება და ყველას დაადუმებს მადლობელი დაგრჩებით:-)

comments please :)

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / შეცვლა )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / შეცვლა )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / შეცვლა )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / შეცვლა )

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: